مکان تبلیغات شما !!!

رشته کارشناسی حرفه ای تبلیغات تجاری دانشگاه جامع علمی کاربردی

تاریخ : 1380.10.01
نویسنده : khabaradmin
نظرات : 0
بازدیدها : 22
رشته کارشناسی حرفه ای تبلیغات تجاری دانشگاه جامع علمی کاربردی

رشته کارشناسی حرفه ای تبلیغات تجاری دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از رشته های محبوب در دانشگاه علمی کاربردی است رشته ای بسیار جذاب کاربردب در کسب و کارها و بیزینس است

تعریف و هدف :

تبلیغات یکی از اجزای آمیخته بازاریابی است تبلیغات، دانش ترغیب، خلاقیت و احساس است. تبلیغات یک رشته حرفه ایست که دائماً در حال رشد و توسعه می باشد. این رشته به واسطه رشد صنعت و تکنولوژی در همه جای زندگی ما حضوردارد تمامی شواهد و نشانه ها حاکی از این هستند که تبلیغات طی قرن 21 اثر قدرتمندتری بر بسیاری از جوانب زندگی ما خواهد داشت.
به طور جامع تر، معرفی کالاها و خدمات به روش ترغیبی، هوشمندانه و خلاقانه به مخاطب و مصرف کننده را به گونه ای که احساسات او را برانگیزد و او را به خرید ترغیب نماید تبلیغات می نامیم و از اهداف آن می توان به ارتقاء ارزش کالاها و خدمات، افزایش استفاده از کالاها و خدمات موجود، ساخت، تقویت و توسعه یک برند و حفظ ارزش آن، ایجاد اعتماد و ترجیح نسبت به برند، افزایش وفاداری مشتری به برند، افزایش درآمد و رشد فروش، افزایش سهم از کل بازار، دسترسی به بازار و خریداران  جدید، اعمال نفوذ در تصمیمات خرید و... اشاره کرد.
در دوره کارشناسی حرفه ای مدیریت تبلیغات تجاری در قالب آموزش های علمی – کاربردی به برنامه درسی اطلاق می شود که دانشجویان با کسب مجموعه ای از دانش و مهارت های عملی قادر به انجام امور محوله در زمینه تخصصی تبلیغات به گونه ای ایده آل و شایسته انجام دهند.

ضرورت و اهمیت :

امروزه به طور فزاینده ای مشتریان باهوش ترشده، امکانات مجهزتری دارند، آگاهی بهتری می یابند، محافظت بهتری می شوند و دامنه  انتخاب بیشتری دارند، و از آنجایی که بازار به سمت مشتری گرایی در حرکت است، اکنون باید تبلیغ کنندگان بینش بسیار عمیق تری را نسبت به خواسته ها، نیازها و تمایلات مشتریان خود داشته و در پی کسب رضایتی فراتر از انتظارات آنها را به شیوه ای کارامد و موثرباشند. و همان طورکه در دنیای امروز، متدهای تبلیغاتی برای ایجاد آگاهی در مصرف کنندگان پیشرفت کرده، با چالشی تحت عنوان شکاکیت مصرف کننده مواجه است. بنابراین پرداختن به این حرفه و حضور افرادی متخصص و با تجربه وصاحب سبک در این حوزه یک ضرورت محسوب می شود.

قابلیت ها و مهارت های مشترک فارغ التحصیلان :

الف- تجزیه و تحلیل رخدادها و ارائه راه حل بهینه
ب- برنامه ریزی انجام کار و هدایت کار گروهی
پ-مدیریت و آموزش افراد تحت سرپرستی و انتقال اطلاعات فنی
ت- بهبود و مستندسازی فرایندهای انجام کار و ارائه گزارش نتایج فعالیت ها
ث- کارآفرینی،خلق و راه اندازی عرصه های جدید کسب وکار
ج- برقراری ارتباط موثردر محیط کار
چ – برنامه ریزی  به منظور رعایت الزامات بهداشت،ایمنی و محیط زیست(HSE)
ح- برنامه ریزی به منظور رعایت اخلاق حرفه ای
خ-تصمیم سازی ئتصمیم گیری بخردانه
د-تفکرنقادانه و اقتضایی
ذ-خلاقیت ونوآوری


قابلیت ها و توانمندی های حرفه ای فارغ التحصیلان :

- بتواند اهداف تبلیغ را تعیین کند.
- بتواند استراتژی تبلیغ را با توجه به مخاطب و شرایط بازار و رقبا مشخص نماید.
- بتواند ابزار تبلیغ را مشخص کند.
- بتواند محصول رقیب را بشناسد.
- بتواند تقویم اجرایی پروژه را تعیین کند.
- بتواند بودجه تبلیغ را در نظر داشته باشد.
- بتواند ایده پردازی داشته باشد.
- بتواند طرحهای تبلیغاتی را ارزیابی کند.
- بتواند تاثیر تبلیغات را بسنجد.
- بتواند محتوای فنی تبلیغات را کنترل کند.
- بتواند مبارزه تبلیغاتی در سطح محلی و ملی انجام دهد.
- بتواند بازار مصرف ومخاطب را بشناسد.
- بتواند مدیریت تبلیغ را به عهده بگیرد.
- بتواند کانون تبلیغاتی را مدیریت نماید.
- بتواند جلسات مذاکره را هدایت نماید.
- بتواند تیزر تبلیغاتی(شنیداری و تصویری) تولید نماید.
- بتواند تبلیغات اینترنتی را ارزیابی نماید.
- بتواند از قوانین و حقوق بازاریابی تجاری استفاده نماید.
- بتواند برای بازاریابی شیوه های مختلف تبلیغات را مدیریت نماید.

مشاغل قابل احراز :

- سناریو نویس در تبلیغات (پیشنهاده نویس) برنامه ریز تبلیغات
- کارشناس پژوهش
- مدیرتبلیغات (مدیر پروژه)
- مدیر کانونهای تبلیغاتی
- کارشناس امور هنری ( تصویری و شنیداری )

طول و ساختار دوره :

دوره کارشناسی حرفه ای مبتنی بر نظام واحدی و متشکل از مجموعه ای از دروس نظری و مهارتی است و با توجه به قابلیت ها و مهارت های مشترک و حرفه ای به 2 بخش آموزش در مرکز مجری و آموزش در محیط کار تقسیم می شود.
مجموع واحدهای هر دوره بین 65 تا 70 و مجموع ساعات آن 1700 تا 2000 ساعت می باشد که در طول حداقل 2 و حداکثر 3 سال قابل اجرا است.

دروس پیشنهادی ترم اول :
1-کاربینی
2-تفسیرآماری
3-جامعه شناسی تبلیغات
4-هنر ورسانه
5-اقدام پژوهی
6-زبان تخصصی
7-تربیت بدنی2
8-درس عمومی

دروس پیشنهادی ترم دوم :
1-کاربرد نرم افزارهای فیلم سازی
2-تحلیل محتوای پیامهای ارتباطی
3-شیوه های اقناع و تبلیغ
4-رفتارشناسی بازاریابی
5-تصویربرداری
6-کارورزی1
7-درس عمومی
8-مهارت مشترک

دروس پیشنهادی ترم سوم :
1-بودجه و برنامه ریزی تبلیغات
2-مدیریت تبلیغات
3-تبلیغات اینترنتی
4-مدیریت بازاریابی
5-حقوق و قوانین تبلیغاتی
6-تیزر تبلیغاتی
7-مهارت مشترک
8-درس عمومی

دروس پیشنهادی ترم چهارم :
1-نظام اقتصادی ایران
2-هویت وبرندسازی
3-تحقیقات بازاریابی
4-مدیریت بازاریابی جهانی
5-برنامه ریزی بازاریابی
6-حقوق وقوانین بازاریابی
7-مهارت مشترک
8-درس عمومی
9-کارورزی2
دسته بندی :  دانشگاهی

نظر دهید :

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود

بالا