menusearch
khabar24.ir

دروغ ها و شایعه سازی رسانه ها و وب سایت‌‌‌‌های خبری

جستجو
۱۴۰۰/۶/۱۶ سه شنبه
(0)
(0)
دروغ ها و شایعه سازی رسانه ها و وب سایت‌‌‌‌های خبری
دروغ ها و شایعه سازی رسانه ها و وب سایت‌‌‌‌های خبری

دروغ ها و شایعه سازی رسانه ها

دروغ ها و شایعه سازی رسانه ها و وب سایت‌‌‌‌های خبری

 

تیترسازی و موج سازی بعضی از رسانه‌‌‌‌های زرد چرا صورت میگیرد؟ به راستی هدف از دروغ پراکنی و شایعه سازی در وب سایت‌‌‌‌های خبری و نیوزها ! چیست؟

 

به بعضی از تیتر ها در زیر دقت کنید :

 

در سال 1399 : بورس حباب دارد!

 

در سال 1400 : بورس به اندازه املاک بازدهی ندارد !

 

در سال 1399 : خودرو گران میشود

 

در سال 1400 : خودرو ارزان میشود !

 

در سال 1399 : دلار ارزان میشود !

 

در سال 1400 : دلار صعودی است !

 

توجه کنید رسانه‌‌‌‌های خبری سبک هایی را به کار میبرند که موج سازی کنند و ماهی را از آب صید نمایند. خواننده و شنونده باید عاقل باشد و سریع تحت تاثیر یک نوشته قرار نگیرد و خصوصا مطلب را در رسانه‌‌‌‌های اجتماعی فوروارد نکند چرا که در پازل عده ای که میخواهد اورا فریب دهد قرار میگیرد

 

پیش بینی و پیش گویی در تیتر و محتوای رسانه‌‌‌‌های زرد بسیار دیده میشود و اگر در وب سایتی دیده شد که بسیاری پیش بینی امروز و فردا و ماه و سال است بدانید که دروغی بیش نیست و رسانه برای اینکه کلیک خور سایت را بالا ببرد و زمان شما را اتلاف نماید و بدبینی در ذهن شما ایجاد نماید قصدی نداشته است

 

مثال در تعدادی وب سایت که رصد شده است و تحلیل آماری از آنها صورت گرفته است اینچنین است

"افزایش نقدینگی باعث افزایش قیمت دلار در پایان سال خواهد شد"

سواد رسانه ای چه میگوید ؟

شما می‌بایست به عبارت بالا دقت کنید دولت و مجموعه‌‌‌‌های اقتصادی راه‌‌‌‌های بسیاری را در جذب نقدینگی بکار میگیرند در حالیکه در حالت کلی نقدینگی باعث افزایش میشود ولی راه حل را نمیگویند و بدبینی را در خواننده ایجاد میکنند

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر