رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
  • کد خبر : ۱۵۶
  • مشاهده :  97 بازدید
  • چاپ خبر : حاشیه های تیترسازی خبری در وب سایت های خبری
تحلیل سایت های خبری

حاشیه های تیترسازی خبری در وب سایت های خبری

وب سایت های خبری برای مهیج نمودن اخبار خود در ذهن مخاطب ، معمولا با طرح تیتر های جذاب بدون محتوا سعی در حاشیه سازی دارند تا تحلیل و اطلاع رسانی ; در این گفتار ببینیم چرا و چگونه ؟ وب سایت های خبری روزانه سعی میکنند موضوعاتی را به عنوان موضوعات داغ طرح کرده […]

وب سایت های خبری برای مهیج نمودن اخبار خود در ذهن مخاطب ، معمولا با طرح تیتر های جذاب بدون محتوا سعی در حاشیه سازی دارند تا تحلیل و اطلاع رسانی ; در این گفتار ببینیم چرا و چگونه ؟

وب سایت های خبری روزانه سعی میکنند موضوعاتی را به عنوان موضوعات داغ طرح کرده و تحلیل نمایند اما اینکه این موضوعات چقدر داغ است معلوم نیست داغ بودن و اهمیت به مطالب را مخاطب وب سایت خبری مشخص میکند مخاطبان وب سایت های خبری اگر به موضوعات وب سایت اهمیت داده و موضوعات را روزانه دنبال کنند این نشان از مهم شدن موضوعات و نگرش وب سایت است. موضوع مهم این است که وب سایت های خبری چرا به جای طرح موضوعات و شفاف سازی و تحلیل علمی و استفاده از تخصص کارشناسان به حاسیه سازی و تیترسازی های بدون محتوا و بعضا محتوای بدون کارشناسی روی می آورند ؟ در پاسخ به این سوال اینطور باید گفت که اگر وب سایت های خبری بخواهند منافع گروهی و جمعی عده ای را بر عده دیگر ترجیح دهند لاجرم از طرح و تحلیل کارشناسی مباحث روز باز میمانند و رسالت خبری و مسئولیت پذیری اجتماعی را زیر پا میگذارند . از این رو بسیار دیده شده است که یک موضوع را بیش از ۱۰۰ سایت خبری بازتاب میدهند و بسیاری از موضوعات با دید کارشناسی و تحیلیل کارشناسی که میتوانسته در رسانه های آنلاین بازتاب داشته باشد و ایجاد امید آفرینی و نقش آفرینی کند مغفول مانده است .

 

 

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه