شرکت متا طبق گزارش اختصاصی والاستریت ژورنال در تلاش است تا فرایند تبلیغات دیجیتال را به طور کامل با کمک هوش مصنوعی بازتعریف کند. مالک شبکههای اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام به دنبال آن است تا پایان سال آینده (۲۰۲۶) بستری را فراهم کند که برندها بتوانند تنها با ارائه یک تصویر از محصول و هدف بودجهای، کل فرایند ساخت، طراحی و هدفگذاری تبلیغ را به هوش مصنوعی بسپارند.
🔹 به گزارش خبر۲۴ به نقل از پیوست، منابع آگاه میگویند متا هماکنون ابزارهایی در اختیار دارد که نسخههای متفاوتی از تبلیغات موجود ایجاد میکنند و با تغییرات جزئی آنها را برای گروههای خاصی از کاربران در فیسبوک و اینستاگرام به نمایش میگذارند. اما گام بعدی، طراحی تبلیغات از صفر توسط هوش مصنوعی است؛ آن هم بدون نیاز به تیمهای تولید محتوای پرهزینه یا صرف زمانهای طولانی برای ساخت ویدیو یا تدوین تصویر.