برایان تریسی در کتاب ارزشمند خود به نام «100 قانون موفقیت در تجارت» مینویسد:
👈خیلیها تصور میکنند که هدف هر کسب و کاری رسیدن به سود است، اما واقعیت این است که عواملی مثل «درآمد» و «سود» صرفاً یک سری معیار و تابلوی راهنما هستند که به ما نشان میدهند در مسیر هدف اصلی کسب و کارمان قرار داریم یا نه
👈بر این اساس، هدف اصلی یک کسب و کار چیزی نیست جز: جذب مشتریان جدید بیشتر و بهتر و حفظ آنها در طول زمان
👈وقتی هدف فوق را به عنوان هدف اصلی کسب و کارمان در نظر میگیریم، مجبور میشویم بیشترین زمان، انرژی و منابعمان را به جذب و حفظ مشتریانمان اختصاص بدهیم
👈در نتیجه، بعد از مدتی متوجه میشویم که عواملی مانند «درآمد» و «سود» خود به خود افزایش مییابند، با آن که خیلی با آنها کاری نداشتهایم
👈پس اگر میخواهیم در کسب و کارمان موفق شویم، باید بدانیم که هیچ هدفی جز «مشتریمداری» نداریم، چون اگر این هدف بزرگ را فراموش کنیم، شاید در کوتاه مدت به درآمد و سود خوبی برسیم، اما قطعاً کسب و کارمان در بلندمدت دچار مشکلات عدیدهای میشود
👈برای همین است که از شما میخواهم این قانون مهم را به خاطر بسپارید: چیزی که شرکتها را ورشکسته میکند، زیانده بودن آنها نیست، مشتریمدار نبودن آنهاست
🔆منبع مارکتینگ آز