menusearch
khabar24.ir

۷ کلید موفقیت هر فروشنده

جستجو
جستجو
۱۴۰۳/۱۰/۱۳ پنج شنبه
(2)
(0)
۷ کلید موفقیت هر فروشنده
۷ کلید موفقیت هر فروشنده

۷ کلید موفقیت هر فروشنده

۱- تحقیق در مورد نیاز مشتری:

قبل از اقدام به فروش باید در مورد مشتریان خود و نیازهای آنها تحقیق کنید. به عنوان مثال اگر فروشنده‌ی لوازم و تجهیزات پزشکی هستید و مشتریان شما بیمارستان‌ها هستند، باید قبل از ملاقات با نمایندگان خرید این بیمارستان‌ها، نیاز‌های آنها را شناسایی و بعد وارد مذاکره شوید.

 

۲- از خریدار در مورد اهداف و مقاصدی که از خرید محصول شما دنبال می‌کند، سؤال کنید:

زمانی که برای اولین بار با یک خریدار صحبت می‌کنید از او در مورد نیازهایش بپرسید و اینکه از محصول شما برای چه مقاصدی و چگونه می‌خواهد استفاده کند.

 

۳- از دانش خود برای پرسیدن سوالات عمیق و بینش‌مند استفاده کنید:

شما باید برای مشتری خود، نقش یک همراه یا تسهیل‌کننده را ایفا کنید و وی را در مورد روش‌های استفاده از محصول خود آگاه کنید.

 

۴- به دقت گوش کنید:

یک فروشنده باید بیشتر شنونده باشد و اجازه دهد تا خریدار بیشتر حرف بزند.

 

۵- همانند یک مشاور رفتار کنید:

اجازه دهید مشتری هنگام صحبت با شما احساس کند که دارد از یک مشاور متخصص برای بهبود و توسعه کسب و کار خود راهنمایی و مشاوره می‌گیرد.

 

۶- اگر با یک تیم خریدار سر و کار دارید با هر یک از اعضا تیم به طور جداگانه صحبت کنید:

بعد از اینکه با رهبر گروه صحبت کردید، به افراد دیگر گروه نیز نزدیک شوید و با هر یک جداگانه صحبت کنید تا اعتماد بین شما و همه اعضا تیم برقرار شود.

 

۷- محصول خود را به عنوان راه‌حلی برای مشکلات مشتری ارائه و معرفی کنید:

 

نیاز های مشتری را بر کیفیت محصول خود ارجح بدانید و بیش از آنکه در مورد کیفیت محصول خود حرف بزنید در مورد اینکه این محصول چگونه می‌تواند پاسخ گوی نیاز مشتری باشد توضیح دهید.

 

منبع : آکادمی مدیریت استراتژیک