هاروارد بیزینس ریویو طی مقالهای به قلم بلر لوین و لری داونز به بررسی بحث اعتماد به عاملهای هوش مصنوعی یا Agentic AIها، نقاط آسیبپذیر و راهکارهای اعتمادسازی پرداخته است. لوین و داونز در این مقاله بررسی میکنند که چطور ممکن است عاملهای هوش مصنوعی به جای کمک به کاربران خود مسیر اشتباهی را در پیش بگیرند و به عاملی آسیبزا تبدیل شوند.
🔹در ادامه، مهمترین ریسکهایی که باید برای اعتماد به عاملهای هوش مصنوعی در نظر گرفت، را بررسی میکنیم.
۱. آسیبپذیری در برابر مجرمان
۲. دستکاری بازار توسط بازاریابان و طرفین تاثیرگذار
۳. اولویتدهی به اسپانسرها و تبلیغدهندگان
۴. نفوذ اطلاعات نادرست
🔹لوین و داونز، سه اقدام کلیدی به شرح زیر را برای اعتمادسازی پیشنهاد میکنند:
۱. عاملهای هوش مصنوعی را همانند «امین» یا «ولی قانونی» در نظر بگیرید
۲. تشویق بازار در مسیر استقلال عامل هوش مصنوعی
۳. بومیسازی دادهها و تصمیمگیری