menusearch
خبر 24

آیا می‌توان به عامل‌های هوش مصنوعی اعتماد کرد؟ از تشخیص تا اعتماد‌سازی

جستجو
جستجو
۱۴۰۴/۳/۷ چهارشنبه
(0)
(0)
آیا می‌توان به عامل‌های هوش مصنوعی اعتماد کرد؟ از تشخیص تا اعتماد‌سازی
آیا می‌توان به عامل‌های هوش مصنوعی اعتماد کرد؟ از تشخیص تا اعتماد‌سازی

هاروارد بیزینس ریویو طی مقاله‌ای به قلم بلر لوین و لری داونز به بررسی بحث اعتماد به عامل‌های هوش مصنوعی یا Agentic AIها، نقاط آسیب‌پذیر و راهکارهای اعتمادسازی پرداخته است. لوین و داونز در این مقاله بررسی می‌کنند که چطور ممکن است عامل‌های هوش مصنوعی به جای کمک به کاربران خود مسیر اشتباهی را در پیش بگیرند و به عاملی آسیب‌زا تبدیل شوند.

 

🔹در ادامه، مهم‌ترین ریسک‌هایی که باید برای اعتماد به عامل‌های هوش مصنوعی در نظر گرفت، را بررسی می‌کنیم.

۱. آسیب‌پذیری در برابر مجرمان

۲. دستکاری بازار توسط بازاریابان و طرفین تاثیر‌گذار

۳. اولویت‌دهی به اسپانسرها و تبلیغ‌دهندگان

۴. نفوذ اطلاعات نادرست

 

🔹لوین و داونز، سه اقدام کلیدی به شرح زیر را برای اعتمادسازی پیشنهاد می‌کنند:

۱. عامل‌های هوش مصنوعی را همانند «امین» یا «ولی قانونی» در نظر بگیرید

۲. تشویق بازار در مسیر استقلال عامل هوش مصنوعی

۳. بومی‌سازی داده‌ها و تصمیم‌گیری