شرکت چینی SpaceSail به تازگی قراردادهایی برای ارائه خدمات در برزیل و قزاقستان به امضا رسانده و مذاکرات با بیش از ۳۰ کشور دیگر نیز در جریان است. هدف این شرکت استقرار ۶۴۸ ماهواره در سال جاری و توسعه ناوگان خود به ۱۵۰۰۰ ماهواره تا سال ۲۰۳۰ است که میتواند به رقیبی جدی برای استارلینک تبدیل شود.
در همین حال آمازون نیز با پروژه Kuiper و سرمایهگذاری ۱۶ میلیارد دلاری به صنعت اینترنت ماهوارهای وارد شده است.
درحال حاضر استارلینک خدمات اینترنت ماهوارهای خود را در بیش از ۱۰۰ کشور در سراسر اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی و آسیا ارائه میدهد.