

.jpg)
نتایج جدید منتشرشده توسط Harvard Business Review، نشان میدهد که نحوهی استفاده مردم از هوش مصنوعی مولد (Generative AI) در سال ۲۰۲۵، نسبت به یکسال قبل از آن، دچار دگرگونی عمیقی شده است.
🔹در حالیکه در سال ۲۰۲۴ تمرکز اصلی کاربران بر وظایف متنی و تحلیلی مانند تولید ایده، ویرایش متن، جستجوی اختصاصی و نوشتن ایمیلها بود، امسال شاهد یک تغییر پارادایمی هستیم:
کاربران اکنون بیش از هر زمان دیگری از هوش مصنوعی برای پشتیبانی عاطفی، سازماندهی زندگی، یادگیری شخصی و حتی یافتن معنا و هدف شخصی استفاده میکنند.
🔸در جدول رتبهبندی ۲۰۲۵، «درمان و همصحبتی» در جایگاه نخست قرار گرفته، در حالی که «سازماندهی زندگی» و «یافتن هدف زندگی» برای نخستین بار وارد فهرست ۱۰ کاربرد برتر شدهاند.
🔹در مقابل، وظایفی مانند تولید ایده و ویرایش متن جایگاه خود را از دست دادهاند، و سهم استفاده از مدلهای زبانی در حوزههای روزمره و احساسی، به شکل چشمگیری افزایش یافته است.
🔹این آمار نشان میدهد که هوش مصنوعی از یک ابزار تولید محتوا در سال گذشته، به یک همراه شناختی و روانی در سال جاری تبدیل شده است
05:54:53
07:26:15
12:20:00
17:12:25
17:33:24.png)